möte på skolan idag

Var ju som sagt möte på skolan idag igen och då beslutades det att vi skulle ha ett till möte med en person som är ansvarig för ett projekt som innebär att de som inte kan gå i skolan, och har testat alla medel för att kunna gå kvar i skolan och det inte funkat, ska få hjälp av en handläggare som hjälper en att hitta en praktikplats, där man själv vill vara. Och samtidigt står man kvar med sitt studiebidrag, men man har praktik istället för lektioner.

Sen så ska jag även fundera på om jag ska söka Birka Folkhögskola. Men jag vet inte. Ska i alla fall försöka få ett studiebesök där så jag ändå får se hur det är där.

Jag vet inte hur det känns. Det känns väl ganska bra men just nu är det ganska luddigt över hur det kommer att bli. Och tills det där mötet är så kommer jag behöva gå till skolan i alla fall för att mitt studiebidrag inte ska försvinna. Det är ju jätteroligt när man mår så dåligt i skolan. Men men.. 
Vi får se hur det blir.

Nu måste jag fortsätta skriva så jag blir klar med min "historia" nån gång!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0