funderar

Jag är så kluven över hur jag ska göra med skolan och allt det här. Jag vet inte alls vad jag vill eller vad som kommer vara bäst.
Självklart vill jag gå kvar där jag går nu, ta studenten med mina klasskompisar om ett år och flytta ihop med min pojkvän. Men kommer jag klara av det?

Om jag testar att gå så som det är bestämt nu i två veckor, har jag då möjlighet att komma tillbaka till där jag går nu och fortsätta som vanligt?
Orkar jag det?
Orkar jag ha de ämnena som jag har nu i drygt 3 månader till?
Kommer jag klara av att jobba på lektionerna igen, eller kommer jag falla tillbaka till gamla spår och bara sitta och glo på lektionerna?
Kommer jag orka vara kvar på skolan längre än till efter lunch?
Jag har ingen aning om hur jag ska göra.

På tisdag ska jag träffa min nya mentor och prata med henne. Då ska jag försöka fråga om jag kan komma tillbaka till skolan sen, om det inte går alltför lång tid, om jag känner att jag orkar vara kvar där jag är nu i ett år till.
Det är ett år.
Ett enda år.
Det kanske inte låter så mycket. Men för mig så kommer det kännas som en otrolig evighet.

Jag hatar att ha sådana här beslut att ta. För hur ska jag veta vad som är rätt för mig när jag inte testat?
Jag har testat mediaprogrammet nu, och det är inte min grej.

Sen är jag rädd för att mina tankar på att bli konditor inte kommer finnas kvar om ett år när jag tagit studenten.
För isåfall kanske det är värt att försöka orka ta mig igenom det sista året för att läsa till konditor efter gymnasiet.
Jag har ingen aning.

Usch...



Kommentarer
Mikael

Hej alla glada modefilurer!, jag har ett modeforum forum.modekampanj.com och skulle behöva lite hjälp från modekunniga och modeintresserade personer att få forumet att växa så att vi alla kan få en bra modeportal där man kan få svar på sina frågor. Jag skulle bli väldigt glad ifall du och andra som läser detta har lust att ta en titt. Självklart kan ni skriva om eran blogg eller hemsida och ha med den i era inlägg. Moderator roller kommer att dyka upp när forumet växer för seriösa och engagerade personer. Om ni gillar att se på youtube så kan ni alltid mobba mig för mitt försök att göra en video http://www.youtube.com/watch?v=1I5dOVSo_AE , musiken är iallafall bra tycker jag. Till sist vill jag bara nämna att vi har en facebook grupp också som finns på adress www.facebook.com/modekampanj och twitter @modekampanj. Tack för att ni tar er tid att kolla på detta.

2012-03-19 @ 18:06:16
URL: http://www.modekampanj.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0