huvudet fullt med ord

Jag har huvudet fullt med ord men jag kan inte få ut det. Vet inte vad det är. Jag vill skriva. Skriva massor. Men jag får aldrig till något när jag försöker.
Ändå så sitter jag här, varje dag, och försöker skriva om något. Men det har blivit klent med det på senaste tiden. 

Antar att jag kanske blivit lite bedövad. Jag har bara mitt skolproblem att tänka på för närvarande och det är ju inte direkt några nya tankar angående det som dyker upp. Utan det är samma gamla tankar hela tiden.
Runt, runt, runt.

Det gör mig frustrerad. Att hela tiden gå runt och tänka på samma sak. Men vad ska jag göra åt saken?
Skolproblemet är liksom ingenting som man bestämmer på en dag precis. Utan det tar ju sin lilla tid.
Har gått i flera månader och funderat nu. Dock så har jag bara funderat på gå kvar/börja om gymnasiet på en annan linje under den senaste månaden.
Jag har fortfarande ingen aning. Vill åka på studiebesök på livsmedel först innan jag bestämmer mig.

Då och då kommer jag till en punkt där jag känner att jag kanske ska gå kvar det sista året i alla fall. Det är trots allt bara ett år kvar. Efter det kan jag, om jag vill, ta det lugnt och kanske extrajobba på ICA ett tag eller något. Men då har jag ju ändå tid att fundera och tid att ta hand om mig själv.
Då är den stora frågan bara - kommer jag att klara av att kämpa mig igenom ett år till där jag går nu? Kommer jag orka det?
Problemet som uppstår då är att jag inte kommer att orka läsa klart Matte A och Svenska A plus att gå i skolan på heltid. Jag kanske har tid att läsa klart de kurserna i 3an beroende på hur mycket tid vi spenderar i skolan under det läsåret.

Det finns så mycket frågetecken och så mycket funderingar över det här att jag blir åksjuk. Jag avskyr att aldrig kunna bestämma mig. Och jag avskyr att inte veta. Veta vad som är bäst.

Jag önskar att någon kunde hjälpa mig att bestämma. Att någon vet vad som är bäst, för mig. 
Men det är bara jag som kan bestämma.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0