jag kanske äntligen vet vad jag vill

Jag har funderat lite på det där med skolan. På ifall jag faktiskt kanske ska gå kvar i alla fall. Men, jag kommer ändå ha massor av ämnen som jag inte kommer ha betyg i. Så jag kommer ändå att ha ett ofullständigt gymnasiebetyg om jag nu mot alla odds skulle klara av att gå i skolan i ett år till. Vilket i alla fall betyder att jag måste läsa upp det sen för att få ett jobb.

Så då har jag kommit fram till att det bästa är nog att jag har praktik i de 2,5 månaderna som är kvar i skolan den här terminen och sedan söker jag till folkhögskolan utanför stan. Men först vill jag åka dit, träffa någon där och se vad de har att erbjuda. Isåfall kommer jag nog satsa på någon slags konditori-inriktning.
Just nu känns det som det bästa alternativet.

Imorgon ska jag till studievägledaren och då ska jag ta upp det här.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0