slarvmaja

Nu vet jag i alla fall konsekvenserna av att inte ta sin medicin någorlunda regelbundna tider.
Att vara skakis, svag i hela kroppen, oerhört trött och illamående är ingen höjdare måste jag säga.
Men jag får helt enkelt skylla mig själv. Det är jag som slarvat.
Jag får helt enkelt bli bättre på det här med medicinering. Dock så kan jag ju inte förvänta mig så mycket från mig själv då jag nyss börjat och aldrig medicinerat regelbundet förut.

Apropå medicinen så ringde läkaren som skrev ut medicinen åt mig, som bedömde att jag hade en ordentlig depression, och frågade hur det hade gått.
Jag har ju bara ätit den i 2,5 vecka eller något så jag har ju inte direkt hunnit känna någon skillnad på humöret egentligen. Så jag sa det.
Och då tyckte hon att vi skulle höja dosen. Wait... What?! Höja till 100 mg? Är det verkligen så illa med mig? Uppenbarligen då.

I alla fall så ska jag vänta med att höja så hon skulle ringa mig nästa vecka igen så fick vi se. Kommer nog höja till 75 mg och sen till 100 mg isåfall. Vill inte gå upp på 100 direkt när jag knappt ätit den så länge.

Jag vet ju inte riktigt hur medicinen fungerar ännu så helst vill jag äta den lite längre innan jag väljer det.
Sen är jag ju ganska ung också och det är ju inte jättebra att proppa i sig massa mediciner då. 
Men det är hon som är läkare och jag antar att hon vet bäst så. Får väl helt enkelt lita på det!



Kommentarer
Anneli

Oj! 100 mg. Det låter väldigt mycket. Själv tar jag bara 20 mg!

Hoppas du får må bättre!

2012-03-29 @ 13:53:02
URL: http://annelif.soclog.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0