svartsjuka

Jag har varit en förfärligt dålig flickvän i mina tidigare dar. Men jag försöker att inte vara det nu längre, måste faktiskt medge att jag tycker att jag bättrat på mig otroligt mycket.
Tänk er en sån hemsk kontrollerande flickvän som blir svartsjuk och börjar bråka med dig så fort du åker någonstans med några kompisar och det är tjejer med - den flickvännen har jag varit! No more.
För det skadar både den jag älskar och mig själv.

Nu försöker jag att ignorera min svartsjuka. Även om det är otroligt svårt så brukar det gå bra ändå. Jag försöker intala mig själv olika scenario (positiva alltså) eller göra något som får mig att tänka på något helt annat. På det sättet så får min pojkvän vara ifred med sin/sina vänner och jag är inte en störande och jobbig flickvän.

Det är klart att jag skickar något sms typ en gång varannan timma så jag vet att han fortfarande lever, bara för att min pojkvän är lite som han är. Tänker inte gå in så mycket på det för det är inte honom jag skriver om.
Och dessutom så brukar han smsa och oftast ringa mig och berätta vad han gör och att allting är lugnt och särskilt för att berätta att han älskar mig. Det hjälper faktiskt otroligt mycket.

Sen vet jag också att han är en sån pojkvän som vill visa upp sin flickvän för sina vänner och det gör ju att man förstår att han faktiskt är stolt över mig som flickvän.

Men, det är inte pojkvännen som är problemet när det gäller min svartsjuka.
För jag litar ju på min pojkvän, jag älskar honom och han älskar mig så varför skulle jag inte lita på honom?
Däremot så är jag en tjej, jag vet vad tjejer är kapabla till och vad de brukar försöka med. Så det är där skon klämmer.
Det är hans tjejkompisar/tjejer som han umgås med via sina kompisar som jag inte litar på. Jag känner inte dem och därför vet jag inte ifall de är vidriga slödder eller om de är trevliga och förstår att han faktiskt har flickvän och dessutom respekterar det.

Och självklart så är det ju worst case scenario som dyker upp i huvudet på mig när han träffar tjejkompisar/tjejer som jag aldrig träffat förut.

Men jag litar på min pojkvän och jag är ganska säker på att han inte skulle tillåta att något händer med någon annan tjej så länge han har mig. Vilket han kommer ha vääääääääldigt länge!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0