storstadstjejen del 12

Har du missat de första delarna?
Del 1. Del 2. Del 3. Del 4. Del 5. Del 6. Del 7. Del 8. Del 9. Del 10. Del 11.



Jakob stannar bilen bakom den fallfärdiga bilen som står på gården och jag kliver ur bilen samtidigt som honom. Jag har inte tänkt på hur varmt det var ute idag förrän nu när jag kliver ur bilen. Å andra sidan så har jag ju haft tankarna på annat mest för att försöka glömma bort Rickard.
- Jag måste gå in och byta om. Det är inte särskilt mysigt att ha på sig en mekar overall i den här värmen. Säger Jakob och jag följer efter honom in i huset.
När jag kommer in i huset så förvånas jag litegrann över att det inte alls är likt vårat. Men jag är ju van vid att alla hus ser i stort sett likadana ut invändigt inne i stan. Men jag bor ju på landet nu.
Jag märker att de håller på att renovera för hallen är jättefin och nyrenoverad medan vardagsrummet och köket inte är fullt lika nyrenoverat.
Vi går upp till övervåningen och jag ser att alla sovrum är nyrenoverade och de har två sovrum fler än vad vi har i vårat hus.
- Har du syskon? Frågar jag honom lite förvånat. Han hade inte nämnt det förut.
- Ja, jag har en lillebror men det andra sovrummet är ett gästrum ifall släkt eller vänner kommer hit och hälsar på. Svarar Jakob och går in i det som måste vara hans rum.
Det ser nästan ut som mitt. Stort och öppet men sängen står i mitten av rummet nedanför ett stort fönster där rullgardinen fortfarande är nerdragen, typiskt killar. Precis när jag la märke till rullgardinen så drog han upp den och det kom plötsligt in jättemycket härligt ljus i rummet.
- Du kan sitta här och vänta, jag måste tvätta av mig lite olja och så men jag är snart tillbaka. Säger han när han står och tar fram kläder ur hans garderob och ler lite mot mig innan han försvinner ut ur rummet.
Under tiden som jag väntar så sitter jag och tittar på allt som han har i sitt rum. Det är väl egentligen ingenting särskilt jämfört med andra killars rum. Lite bilder på honom från när han var liten, deodorant, parfymer, några böcker, en Macbook och en platt-tv som står på en tv-bänk är det som jag hinner lägga märke till innan han är tillbaka.
Han har tagit på sig ett vitt linne, ett par shorts som räcker ner till knäna, Converse och ett par Rayban-brillor. Han har dessutom lagt i lite hårgelé och rufsat till det lite så det ser snyggt ut.
- Vill du åka och köpa glass eller något? Frågar han mig när han står där i dörren.
- Visst! Säger jag och hoppar nästan upp ur sängen och sen går vi ut till hans bil igen.
Återigen så är det tyst i bilen på väg tillbaka men det känns fortfarande inte obekvämt.

Efter att vi ätit glass och pratat lite mer om varandra så strosar vi runt en stund innan vi hittar en stor sten att sitta på. Där sitter vi en lång stund innan någon av oss säger någonting till varandra. Till slut så hör jag hur jag får ett sms. Från Rickard. Han frågar om jag ska komma hem snart och ifall jag kan hjälpa honom med middagen så att den är klar tills mamma kommer hem från jobbet.
- Vem var det från? Frågar Jakob plötsligt. Jag blir nästan rädd för att han har inte sagt något på en stund nu.
- Rickard. Mammas kille. Han undrar om jag kan hjälpa honom med middagen.
- Så jag antar att du måste hem och hjälpa honom?
- Ja… säger jag och märker att jag ser lite dyster ut. Men det var dock inte med mening.
Jakob erbjuder sig att skjutsa hem mig och vi går till bilen igen. När han svänger in på våran gård så får jag den där klumpen i magen som gör ont och jag försöker att låta bli att visa det. Jag säger att vi kan ses imorgon och vi byter nummer. Men innan jag kliver ur bilen så får jag en kyss på kinden. Jag känner hur mina kinder blir lite rosa, säger hejdå och kliver ur bilen. Jag hör hur däcken rullar över gruset på gården när han kör iväg.



Fortsättningen kommer ...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0