converse-galen!

Alltså det är sjukt vad jag älskar Converse alltså. Det passar till i stort sett allt och de är otroligt bekväma. Dock är de i tyg lite kalla på vintern och så är det som att man är som bambi på hal is om man har de på vintern, i alla fall här där jag bor.
Men de är ju sjukligt snygga!

Jag åker ju till London om 44 dagar och då har jag kollat var det finns Converse att köpa. De jag hade tänkt köpa i första hand är helt svarta. Har ett par svarta som är unika, har inte sett någon annan som har ett par likadana som jag, de har metallic-detaljer och så är sulan vit som vanligt.
Men de helsvarta ser ut som på bilden nedan, min pojkvän har sådana och jag älskar dem! De är ju dösnygga!
Så de hade jag tänkt köpa i första hand, men sedan fick jag syn på de helvita... Jag dog. Fy satan vad de var snygga!
Att jag hittade de helvita gjorde att jag hamnade i ett svårt beslut. Kanske kan jag köpa båda? Då skulle jag bli en lycklig flicka. Vet inte riktigt vad Converse kostar i England, men gissar på att de kostar ungefär som hemma (699 kr alltså). Det betyder att de kostar ungefär 70 pund per par, och jag kommer att ha med mig drygt 200 pund (2000 kr) så det blir ju 140 pund och då har jag ju bara 60 pund kvar. 

Jag kanske har heeeelt fel och det är billigare/dyrare. Men har jag råd så tänker jag definitivt köpa båda paren, bara jag hittar dem. Hittar jag inget av paren blir jag ledsen! Kanske bara hittar ett par men då får jag köpa det andra paret när jag kommer hem istället.
Mamma har dock sagt att det är ganska dyrt i London så jag hoppas att jag har råd med det jag tänkt köpa.

Inköpslista (kommer antagligen hitta mer än bara det här när jag väl är där):
- Minst 1 par Converse.
- En klassisk telefonkiosk (souvenir) till min andra hälft som födelsedagspresent.
- Shorts.
Det är i alla fall det jag tänkt ut att jag ska försöka hitta. När jag ändå är utomlands och kan handla på butiker som inte finns hemma. Bortsett från Converse då men.

Det kanske märks att jag är helt uppskruvad efter att jag tittat på de här dösnygga skorna som jag så gärna skulle vilja köpa helst nyss, så nu ska jag försöka sluta babbla om de här skorna innan jag får en hjärtinfarkt.



Kommentarer
Sofia

Jag kollade på Converse i London förra veckan och kostar mellan 42£ (vanliga vita) och 50£ (med "speciellt" mönster). Kan säkert finnas borde billigare och dyrare, men de är i regel billigare än här hemma. Det mesta är faktiskt billigare i England. Och just d, tänk på att kolla någon sportbutik eller större affär ifall de har de skorna du är ute efter för vad jag märkte var att de var lite billigare i vissa butiker. Verkar inte vara som här hemma där alla Converse kostar lika mycket i alla butiker (i princip). Kram

2012-04-11 @ 21:35:10
URL: http://hjock.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0