varför säger alla att det är omöjligt?

Jag är ju tillbaka i skolan på fulltid nu igen efter att ha varit ganska frånvarande i typ 2 månader(?) och det betyder att jag har missat ganska mycket i typ alla ämnen.

Och jag vet hur mycket jobb jag tar på mig eftersom att det bara är typ 5 veckor kvar, och då är jag borta 1 vecka av de 5, så rektorn säger att det är omöjligt för mig att fixa alla kurserna på så kort tid.
Men varför säger alla förutom lärarna att det är omöjligt för mig att ta igen allt?
För när jag frågar lärarna vad det är jag måste göra så säger de att det inte är jättemycket eller att det kommer vara lätt för mig att fixa det. Så det här gör ju att jag får höra två olika sidor från de på skolan, vilket gör det ganska rörigt för mig.

Det jag måste få är ett papper där det står exakt vad jag måste göra, för att få godkänt i respektive kurs. För då vet jag vad jag ska göra och då kan jag ta hem och plugga som en gris den sista månaden.

Anledningen till att jag måste veta exakt vad det är för uppgifter jag måste göra för att få ett godkänt i kurserna är för att jag måste ha tydliga instruktioner så jag vet exakt vad jag ska göra och när det ska vara klart. Enligt en utredning som jag gjort tillsammans med en psykolog för några år sedan.

Något som skulle göra mig oerhört glad är ifall jag faktiskt fixar i stort sett alla kurser, även de som de säger är omöjligt för mig att fixa, så de på skolan får se att de hade fel om mig!

Jag vill verkligen det här, jag känner det i mig! Med all min nya energi och all den nya orken jag har varje dag så känns det faktiskt som att jag kommer orka plugga ihjäl mig den sista månaden.

Det som jag är fast besluten om är att jag ska ha ett slutbetyg även om jag får 1 eller 2 IG. Så länge jag inte har mer än 250 poäng som jag har IG, för då blir det ett samlat betygsdokument = läsa ännu mer skola efter skolan, vilket jag INTE tänker göra.

Jag hoppas att det här håller i sig nu och att jag faktiskt klarar det här, för det skulle verkligen kännas såååå skööönt! Sen hoppas jag att nästa år inte blir lika jävligt som det här, för det skulle inte vara någon höjdare att allting skiter sig när man går sista året.

Jag kan klara det här, bara jag vill! Och jag tänker klara det här!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0