same shit, different day

Idag mår jag lite bättre men jag är fortfarande lite seg i kroppen som jag var igår. Känner mig otroligt dyster. Trodde att mina anti-depressiva skulle hjälpa mot den här dysterheten, kanske måste höja dosen i alla fall? Det har fungerat ganska bra tills jag kom hem från min pojkväns pappa men nu senaste dagarna har det bara känts som innan jag började med medicinen. Kanske ett tecken på att jag ska höja?

Jag är så otroligt less på att tänka samma tankar hela tiden. Tankarna om skolan. Hur jag vill göra och vad som känns rätt. Egentligen så känns det just nu som att jag inte alls vill ha praktik två dagar i veckan och läsa svenska a/b, engelska b och matte a. Utan det känns som att jag vill fortsätta som vanligt, nackdelen är dock att jag missat så otroligt mycket att jag typ inte kommer hänga med i vad de håller på med nu i klassen.

Men jag vill samtidigt inte få ett samlat betygsdokument istället för ett slutbetyg, för då blir det ännu mer skola i alla fall när jag väl ska börja jobba, och det känns verkligen inte som att skolan är något för mig och då kommer det med största sannolikhet inte att ändras någonsin. Då kanske det inte är så lämpligt att behöva plugga efter skolan i alla fall för att få en tillräcklig utbildning som jag behöver för att få jobb i dagens samhälle.

Jag orkar inte tänka de här tankarna längre. De är så söndernötta nu så jag vill bara försvinna. Jag vill försvinna ner under jorden och slippa all den här skiten som har med skola att göra. Orkar inte längre.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0