headache

Har huvudvärk något fruktansvärt nu. Fick det när jag kom hem. Vet dock inte varför, kan bero på att jag druckit för lite men det kan även bero på att den här dagen har varit psykiskt utmattande.

Det började med att jag åkte till skolan för att träffa studiepedagogen som ska hjälpa mig att göra klart Matte A där jag bara har två kapitel kvar. Efter det så tyckte jag att det kändes onödigt att åka hem för att sen åka tillbaka till kl 15 när jag hade Svenska, så jag stannade kvar på skolan och tänkte gå på Mediekommunikationen och jobba med något skolarbete där.

Men så blev det inte. När jag kom dit så bad läraren om att få prata med mig och sa att jag inte fick vara där för att jag stjäl tid av mina klasskompisar för att jag sitter och pratar med dem på lektionerna. Jaha? Är det mitt problem? De väljer väl själva om de vill prata med mig eller inte, varför skylla det på mig? Så jag sa det till honom och då sa han ena stunden att det var deras problem och sekunden efter så sa han att det var mitt fel. Och då frågade jag honom: men varför skyller du det på mig? varför är det mitt fel?
Han: Men jag har inte sagt att det är ditt fel!
Öhh... vad sa han nyss då?

Och så sa han att om jag skulle vara på lektionen så fick jag sitta i ett hörn så jag inte störde de andra. What the...? Typ 90% av samtalen som jag och mina klasskompisar har under lektionen är sånt som har med ämnet att göra. 10% av den tiden går åt till att prata om andra saker som inte har med skolan att göra. Och att skylla på mig att det är mitt fel att mina klasskompisar inte gör det dem ska på lektionerna är inte mitt problem, det är inte mitt ansvar. Det är deras eget. Men tydligen inte enligt honom.

Så där satt jag och lipade och skrek på honom, för att jag var så ledsen och förbannad för att han är en sådan idiot, inför hela klassen och en annan klass också. Men ärligt talat så bryr jag mig inte. Jag bryr mig inte om någon tycker att jag är barnslig eller vadfan de nu tänker om mig för alla borde få veta vilken fet jävla idiot han är.

Jag tänker ta upp det här med rektorn och berätta allt som han har sagt till mig och att det finns ca 20 vittnen på det, sen kommer han förhoppningsvis inte jobba kvar på skolan. Rektorn kommer säkert vilja ha ett möte där läraren är med i så fall men läraren kommer bara skylla ifrån sig och säga att "det har jag aldrig sagt" och säga att jag har pratat ihop mig med mina klasskompisar och bla bla bla, för det är precis sådan han är.
Sen tänker jag även ta upp med rektorn att när jag hade gått därifrån för att jag hade blivit så arg på honom så hade han sagt till tre vänner i min klass att jag hade haft ett sånt här bråk med min förra mentor, fast 10 gånger värre. Men jag har aldrig ens pratat med min förra mentor om det här så det har aldrig hänt. Varför sitter han och ljuger mina vänner rakt upp i ansiktet och berättar saker som de inte ens har något med att göra och dessutom när jag har gått därifrån? Åhhh! Jag blir så arg.

I alla fall så ringde min mentor mig idag och jag berättade för henne vad som hade hänt och hon tyckte att det inte skulle vara så och så berättade jag att jag inte vill ha praktik utan jag vill gå tillbaka på fulltid. Så nu blir det ännu ett möte med rektor, föräldrar osv osv osv. För typ 511e gången i år. Så jag vill gå kvar i skolan och jag kommer få röööööövmycket att göra för har röööööövmycket rester, så det kommer väl bli att plugga 24/7 fram tills sommarlovet. Och nu får jag fanimej inte ångra mig igen alltså, jag orkar fan inte med mig själv längre.

Mitt uppe i allt detta så känner jag att jag möjligtvis måste höja dosen på mina anti-depressiva för har varit otroligt dyster sedan jag kom hem från min pojkväns pappa. Och jag har inte mått så sedan innan jag började med medicinen. Det var ju tänkt att jag skulle höja i alla fall, men jag ska till UPM på torsdag så får ta upp det då om inte läkaren hinner ringa mig något innan dess.

Efter att ha läst allt detta så kan jag verkligen förstå varför jag har huvudvärk. Och jag har haft huvudvärk två gånger i mitt liv. En gång för typ 4-5 år sen och idag är andra gången. Får väl vara glad för att jag inte har huvudvärk oftare!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0