det där jävla x och y

Blir galen.
Har suttit i en timma nu tillsammans med min mamma och försökt mig på några tal i Ekvationer-kapitlet som är ett av de två kapitlen jag har som rest i Matte A sedan ettan.
Jag förstår lika lite nu som när vi började, trots att jag ändå lyckades göra några tal. Men jag förstod inte alls vad jag gjorde. Och det bästa är ju att jag kommer glömma bort allt tills imorgon igen, kul.
Det där jävla x och y och alla andra bokstäver kan gå och ta sig någonstans.

Jag hatar matte och har alltid haft oerhört svårt för det. Men det har nästan blivit svårare och svårare för mig att klara av matten, för jag förstår mindre och mindre för varje år som går. Även om man räknar i stort sett samma saker i flera år.
Jag glömmer bort i stort sett allt jag lärt mig när jag sitter med matteboken en kväll för att repetera till provet som är på morgonen efter. Oavsett om jag jobbat med ett avsnitt i flera veckor, så glömmer jag ca 90% av allt.
Därför får jag alltid IG på matteprov. Det känns inte sådär jätteroligt.
Och att jag faktiskt MÅSTE klara Matte A eftersom att det är ett kärnämne gör inte det hela lättare, eftersom att jag har sådan press på mig att jag måste plåga mig igenom nånting som jag inte förstår ett skit av så lär jag mig inte bättre direkt.

Just nu är jag i ett tillstånd där jag bara vill riva sönder och elda upp en mattebok för att aldrig behöva se en igen. Men jag vet att jag måste bli klar med det här och det är så frustrerande att veta att jag är så nära att få godkänt i kursen och bli så arg på att man inte förstår.

En sak är säker. Jag kommer hålla mig så långt borta från matte som möjligt när jag läst klart kursen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0