möte med rektorn

Jag har väldigt sällan varit till rektorn under min skoltid. Det har väl hänt en gång under grundskolan då det var ett skolarbete och nu bara senaste månaden har jag träffat rektorn två gånger. Haha, illa.

I alla fall så ringde rektorn mig idag och bad mig komma och prata med honom angående det som hände igår. Och då kom jag dit och såg att läraren var där och typ "åh nej..." så rektorn pratade med läraren först och sen pratade han med mig. Sen kom även skolkuratorn dit och så satt vi till slut alla fyra och diskuterade det här. Anledningen att det blev en sån big deal är för att jag tydligen mordhotat läraren. Han påstår att jag sagt att jag ska döda honom.
WHAT?!
Så han hade tänkt polisanmäla mig för att jag skulle ha sagt något jag inte sagt. Jag kan möjligtvis ha tänkt det men jag har fan inte sagt det i alla fall.
I alla fall så sa han att jag hade sagt det och jag sa att jag inte har sagt det, så det blev liksom ord mot ord. Men vi bestämde i alla fall att vi skulle "stryka ett streck" över det här och gå vidare. Jag känner att jag orkar inte gå runt och oroa mig för att få en polisanmälan på mig för något jag inte gjort. Har varit kontakt med polisen en gång i hela mitt liv och aldrig mer. Då hade jag dock gjort något men det har jag ju inte nu. Så det skulle verkligen kännas surt.

Har berättat det här för mina föräldrar och båda började nästan skratta när jag sa det. Men det känns som att de är på min sida för att bli anklagad för att ha mordhotat någon när man inte gjort det är ju allvarligt.
Ja, vi får väl se hur det här slutar!

Imorgon är det i alla fall möte med rektorn igen, angående skolan. Men mina föräldrar skulle ringa till rektorn ikväll för att prata om dagens möte, dessutom så vill rektorn ha ett möte där föräldrarna också är med och får prata med läraren och allt.

Varför göra en sån big deal av något som inte hänt?

Åh.. Skitliv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0