a few things about me

Man kanske kan kalla det här för små "hemligheter" men eftersom att jag tänkte dela med mig av dem så är det ju inte direkt hemligheter längre. Däremot så känns det som att jag måste få dela med mig av det här till något/någon. Vet inte varför men det känns bara som så.

So here we go;
- jag brukar sitta på we♥it och bli avundsjuk på tjejer och bli lite ledsen för att jag inte är så fin som dem.
- jag brukar sitta och titta på jättefina tjejkroppar och må dåligt för att jag väger alldeles för lite eller må dåligt över något annat som jag är missnöjd med när det gäller min kropp.
- ofta när jag sitter på we♥it så drömmer jag mig bort och önskar mig ett helt annat liv, med pengar, mycket kläder, mycket skor m.m.
- jag får alltid ångest när jag ska träffa nya människor för att jag är rädd att de ska tycka att jag är ful.
- jag har svårt att acceptera mig för den jag är.
- jag har svårt att ta åt mig av komplimanger från människor jag vet bryr sig och älskar mig.
- jag shoppar typ aldrig av den anledningen att jag tycker att jag är så benig och tycker att alla kläder sitter sjukt konstigt på mig.
- alltid när jag får kritik så blir jag innerst inne jätteledsen men försöker att slå bort det och tänker jämt högt i mitt huvud att jag inte ska bli ledsen och försöka tänka på något annat.
- jag får alltid ångest när jag gjort något fel.
- ibland så känns det som att mina tankar och min själ lever i fel kropp. Som att min kropp och mina tankar inte hör ihop. Typ som en missbildning.
- jag gillar att se på film/läsa böcker för då glömmer jag bort mitt liv för en stund och tänker inte på hur jag tycker att jag ser ut.

Jag har alltid haft och har otroligt dåligt självförtroende och självkänsla. Men det är något jag jobbar på. Samtidigt är det dock otroligt svårt att vända tankarna till det positiva när man hamnar i de där branta nerförsbackarna där man hela tiden intalar sig att man inte duger eller ser förjävlig ut.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0