nu är det bestämt

Nu har jag bestämt mig för hur jag ska göra. I alla fall resten av den här terminen. Kan ni fatta att det är runt 40 skoldagar kvar?! Det är ingenting ju, och en vecka av dem är jag borta. Typ. När jag är i London. Det är ju ingenting, 40 dagar.

I alla fall så bestämde jag att jag ska läsa klart Svenska B och Engelska B med min klass. Och läsa klart Matte A och Svenska A som jag har rester i sen 1an.
Till hösten kan jag välja att läsa vissa kurser tillsammans med klassen och ta studenten tillsammans med dem. Men då får jag ett samlat betygsdokument istället för ett slutbetyg. Alltså betyder det att jag kommer behöva läsa på komvux eller liknande efter gymnasiet för att få tillräckligt med poäng. Vilket betyder mer skola. Men vad ska jag göra. Vad jag än väljer kommer ju bli fel på något sätt.

Det känns bara som att min pojkväns flytt hit stoppar mig från att välja det jag verkligen känner känns rätt. Men jag vet inte. Samtidigt så vet jag ju egentligen inte direkt vad som känns rätt heller. Det är så svårt.
Även om allting är bestämt nu så känns det ändå inte riktigt bra. Men det skulle det inte gjort vad jag än hade valt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0