schh, it's a secret!

Jag tror att alla har hemligheter och jag tror att det är bra för människor att ha vissa hemligheter som de inte berättar för någon.
Jag själv har många hemligheter som jag inte berättar för någon och jag tror att man måste ha den möjligheten. För vad händer med en om man delar med sig av allt och verkligen inte har minsta lilla hemlighet för sig själv? Ja, det vill jag inte ens tänka på. För även om man har en själsfrände, vare sig det är en pojkvän eller en jättenära kompis, som man kan dela med sig av allt med, så tror jag ändå att det är bra att ha åtminstone 1-2 hemligheter som man håller för sig själv. 

Missförstå mig rätt. Jag menar inte att man ska dölja för sin pojkvän/flickvän att man gjort något dumt eller att dölja för sin bästa vän att man gjort något. Alltså ha hemligheter som kan såra någon annan. Det jag syftar är hemligheter som har med en själv att göra. Det kan vara vadsomhelst. Att man har en tvångstanke som man inte blir av med eller något heeeelt annat som man känner att man bara vill hålla för sig själv.

Jag har många hemligheter, så många att jag inte ens kan hålla rätt på dem så att jag kan räkna dem. Men det är hemligheter som jag vill hålla för mig själv av en anledning.

Och jag tror definitivt att sådant är viktigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0