är det värt det?

Är det värt det?
Att bli sårad utan att han menar det?
För det vet jag att han inte gör.
Han menar det inte.
Men är det värt att vara i ett förhållande där man ofta hamnar där jag är nu?
Sårad.
Trots att jag vet att han inte menar det.
Är det värt att vara i ett förhållande där jag hela tiden är medveten om att han kan såra mig?
Även om han inte menar det.
Ett förhållande där jag hela tiden vet att jag är ingenting utan honom. 
Utan honom skulle jag inte kunna leva ett normalt liv.
Jag skulle aldrig kunna gå vidare även om jag ville det.
Även om jag hittade någon ny.
Men är det värt att vara i ett förhållande där den ena kan få självmordstankar och ta livet av sig?
Är det de här tankarna som uppstår när man funnit sin äkta kärlek?
Den man ska leva med resten av sitt liv?
De här tankarna om att man aldrig kommer kunna gå vidare eller älska någon annan än honom någonsin?

Jag vet inte hur jag ska göra.
Även om jag vet att han inte menar det så känns det ändå jobbigt att bli sårad så ofta.
Men varför blir jag sårad när jag ändå vet att han inte menar det?
Samtidigt så kan jag ju bli ännu mer sårad av någon annan.
Vad är det som säger att jag har ett bättre förhållande med någon annan?
Ingenting.
För det har jag inte.

Vi har inte pratat så mycket på senaste för han har slut på pengar på mobilen så han kan inte ringa mig. 
Men på tisdag kan han ringa mig igen. Det är 2 dagar.
Jag ska försöka få tag på honom senare idag och se hur det verkligen ligger till.
Hur han mår, hur han känner. Om han fortfarande har en aggressiv period.

Ibland så önskar jag att han inte var borderline.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0