galen mardröm

Inatt drömde jag en otroligt hemsk mardröm.

Drömde att mitt ex hade legat med min bästa vän och gjort henne gravid.
När det var dags för att föda var han inte ens där men jag var glad för hennes skull(?)
Inte nog med det, de skulle gifta sig också!
Väl på bröllopet som ägde rum i ett stort flott hus, utan präst, så samlades släkt och vänner.
Min släkt var även där(?).
Jag kommer ihåg att jag letade efter mitt ex för jag var så förbannad på honom för att han först hade fått barn med min bästa vän och sedan skulle gifta sig med henne.
Mitt i letandet hittar jag rummet med sminket och brudklänningen, tar på mig klänningen, går ut och möter firman som ordnat med smink och styling och tanten som ägde firman skriker mig i ansiktet : "Ta genast av dig klänningen! Du får inte ha den på dig!"
I all min ilska så trotsade jag henne och fortsatte frustrerat leta efter mitt ex i det där enorma huset.
I det stora samlingsrummet hittade jag honom, bredvid min bästa vän med deras barn krälande på en mjuk matta på golvet.
Inför alla människor stod jag där, i brudens klänning, och skrek förbannat på mitt ex.
Minns inte riktigt allt jag sa men till slut blev jag så arg och ledsen att jag började storgråta där, framför alla, och skrek till honom med tårar som sprutade : "JAG FATTAR FAN INTE HUR EN PERSON KAN FÖRSTÖRA SÅ JÄVLA MYCKET!!!"

Sedan vaknade jag av alarmet på mobilen.
Och det enda jag kände var ångest, ångest för att jag hade sagt så till honom.
Och jag hade sett hur ledsen han blev när jag sa så.

Det enda jag inte förstår är varför jag var arg på honom och inte på min bästa vän också.
Hon måste ju ändå gått med på det?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0