medicinering och blodprov

Var ju till UPM idag och träffade min psykolog samt en överläkare där som frågade mig lite frågor. Det var inte så många frågor och det tog inte så lång tid.

I alla fall så ska jag till sjukhuset och ta blodprover (åh, döda mig! jag hatar nålar) för att se så jag inte har brist på något i kroppen som kan göra att det leder till en depression, men det trodde hon inte eftersom att jag äter normalt och sådär.

Sen så har jag fått ett recept på Sertralin(?) tror jag att de hette. Lär ju vara asdyra som vanligt med allt på apoteket. Så jag ska väl försöka hämta ut dem imorgon så jag kan börja. Ska ta halva tabletter i en vecka först sen kan jag ta hela. Så i typ två veckor kommer jag väl ha lite biverkningar (kanske) men det var typ illamående om man inte åt dem tillsammans med frukost. Men jag äter ju frukost så hoppas att det inte blir några problem. Fast jag funderar på om jag ska vänta med att börja med dem tills jag kommer hem från Sthlm. Men jag vet inte. Jag ska prata med mamma så får vi se.

Och sen så vill jag ha med mig antingen mamma eller pappa till sjukhuset när jag ska ta blodproverna, för jag hatar verkligen sånt. Har ont i armen redan nu ju. Hoppas att det ska gå och göra innan jag åker, så jag har det gjort!
Ångest redan innan det ens är bestämt när jag ska ta blodprov. Usch!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0