mina tankar om psykisk ohälsa

Hela tiden säger människor : "Jag vet hur du känner." eller "Jag vet hur det känns, jag har också mått dåligt."
Men hur kan de veta det?
Jag kan lika gärna må mycket sämre än dem eller mycket bättre än dem.
Alla människor uppfattar det ju olika.
Ingen kan må likadant som någon annan även om det så är lycka man känner.
Ingen känsla känns precis likadant för två olika personer.

Så jag har kommit fram till att. Man vet aldrig hur någon annan känt/känner.
Alla reagerar olika på saker och ting.
Alla känner olika även om två personer är glada så känner de aldrig exakt likadant även om det är samma sorts känsla.

Det enda man känner, är det man själv känner.
Ingen kan någonsin känna samma sak som du känner.
För det känns olika för alla eftersom att alla uppfattar det olika.

Det är i alla fall hur jag ser det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0