skit och helvete

Alltså jag förstår inte.
På mötet så bestämdes det ju att jag skulle gå kvar i skolan tills det att mötet med projekt-människorna är. Vilket jag hoppas blir strax efter lovet.
Varför?
Jo, för att jag måste gå kvar i skolan på grund av att om jag slutar att gå till skolan så kommer jag ju inte ha något studiebidrag. Vilket jag måste ha.
Men grejen är. Anledningen till att jag ska sluta är ju för att jag verkligen inte mår bra av att vara i skolan.
Varför ska jag då behöva gå dit och sitta där i 8 jävla timmar varje dag utan att göra ett skit?
Jag kan inte åstadkomma ett jävla skit på lektionerna för att jag orkar inte psykiskt. Ska jag då istället sitta och störa mina vänner för att ha något att göra i de där 8 timmarna. Nä.
Jag vill heller inte sitta där som ett jävla fån i 8 timmar och inte göra ett skit medan alla andra jobbar.
Visst, jag behöver ju mitt studiebidrag.
Men jag kommer seriöst inte klara av att sitta i skolan i 8 timmar, 5 dagar i veckan, utan att göra något alls under de timmarna tills jag får en tid för ett möte.
Knappast.

Nej... Jag förstår helt enkelt inte.



Kommentarer
Impossible

Men kan inte dina föräldrar sjukanmäla dig då? Om du har anmäld frånvaro räknas inte det in i frånvarostatistiken, så du riskerar inte att tappa studiebidraget.

2012-02-29 @ 19:34:38
URL: http://impossible.soclog.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0