tänker inte ta skit från någon

Är less på att folk alltid sparkar på de som ligger.
Jag skiter i att jag har gjort människor illa förut.
Jag tänker inte ta någon mer skit från någon.
Om det så slutar med att jag ignorerar folk av den anledningen. 
Alla måste tänka på sitt eget bästa och jag förtjänar inte det här.
Jag förtjänar det bästa, precis som alla andra de flesta andra.
Men för att uppnå det så måste man tänka på sig själv.
Vad man själv mår bra av.
Vilka man själv mår bra av att umgås med.
Resten kan gå och brinna i helvetet, jag bryr mig ändå inte.
För varför ska jag bry mig om människor som inte betyder något för mig eller som jag inte ens känner?

Och ja, jag är jävligt less och förbannad just nu.

För jag tål inte att folk säger att de älskar en eller bryr sig om en ena dagen och sedan funderar på att rensa bort en från deras liv. Om man älskar någon och bryr sig om någon så ska man inte behöva ens tänka tanken på att rensa bort de personerna.  
Oavsett vad.

Just nu så tror jag faktiskt att jag skulle kunna komma över min största kärlek.
Just nu så tror jag faktiskt att jag skulle kunna älska någon annan om jag ger det tid.
Men det betyder inte att jag inte vill det.
För vem vill ge upp sin största kärlek?
Inte jag i alla fall.

"Men vi får se hur jag gör..."



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0