i Sthlm

Jag har inte hunnit skriva något sedan jag kom hit, förrän nu. Så skriver lite om det nu.

Jag åkte ju hit i tisdags, med tåg. Tåget gick 11.36 från mig och gick mot Sundsvall och jag skulle byta tåg 13.51 för att åka med tåg till Stockholm som gick 14.01. Allting gick superbra och vi var i tid. Tills vi hamnade bakom ett godståg som hade fastnat i en uppförsbacke och inte kom därifrån. Vilket ledde till att alla de som skulle vidare till Stockholm, missade det tåget. Det blev mycket jobb för den stackars konduktören som skulle boka om alla till ett senare tåg som gick 16.02.
Satt i alla fall på Sundsvalls tågstation i ungefär 2 timmar och sedan gick allting bra med Stockholms-tåget. Jag kom ju dock 19.40 istället för 17.45. 

Är glad att jag ska flyga hem! För då slipper jag sån här skit. Nu har jag bestämt mig för att jag aldrig mer ska åka tåg!

Igår var jag hemma i min pojkväns lägenhet hela dagen, kände bara för att ta det lugnt. Sen när han kom hem så gick vi och handlade lite och köpte pizza som vi åt när vi kom hem. Och så ringde jag till min farmor som jag snart ska ta och åka till. Men min pojkvän måste smsa hur jag ska ta mig dit, haha! Hittar från T-centralen för då ska jag åka pendeltåg mot Märsta och hoppa av i Solna. Men vägen till T-centralen är den jobbiga biten.

Så idag ska jag alltså till min farmor en sväng och så kommer min pojkvän dit, när han slutat jobba, sen så vi äter middag där. Sen tror jag att vi åker hem och myser en stund innan han ska sova eftersom att han ska upp och jobba imorgon också.

Sen har vi faktiskt inte planerat något mer. Så vi får se vad som händer.

Och om du läser det här Sis':
Det går bra här och det känns som att ingenting har förändrats. Och av att döma att jag skrev ex innan jag kom hit och pojkvän nu borde väl säga ganska mycket! ;)
Puss och kram på dig! ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0