måndags-ångesten som smyger sig på

Då var den här igen. Måndags-ångesten.
Ingen skola för mig idag, som vanligt när det är måndag. Är i stort sett aldrig i skolan på måndagar.

Idag var det den stora dagen. Dagen med stort D.
Jag började med min medicin, Sertralin Teva. Så vi får väl se hur det här kommer att gå.
Jag äter ju bara 25 mg i 4 dagar nu och sedan efter det går jag upp till 50 mg vilket är fulla dosen. Och jag kommer inte märka någon effekt av medecinen själv utan det är mina anhöriga som kommer göra det. Jag hoppas dock på att den fungerar och att biverkningarna blir så få som möjligt, helst inga alls.

Mycket vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 patient av 10):
Sömnlöshet, yrsel, sömnighet, huvudvärk, diarré, illamående, muntorrhet, utebliven utlösning, trötthet.

Vanliga biverkningar (förekommer hos 1-10 patienter av 100):
Halsont, anorexi, ökad aptit, depression, känna sig konstig, mardrömmar, upprördhet, ångest, oro, minskat sexuellt intresse, tandagnisslan, domningar och stickningar, skakningar, muskelspänningar, onormal smak, bristande uppmärksamhet, synstörningar, öronringningar, hjärtklappning, värmevallningar, gäspningar, magont, kräkningar, förstoppning, orolig mage, gaser, utslag, ökade svettningar, muskelvärk, sexuella störningar, potensproblem, smärta i bröstkorgen.


Visst låter det trevligt?!
Dock så minskar biverkningarna kraftigt om man börjar med halva dosen i ungefär 4 dagar och sen om man tar medicinen till frukost.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0