min vecka i Stockholm

Tänkte berätta lite kort och sammanfattat om vad jag gjorde förra veckan i Stockholm.

Tisdag:
Åkte tåg till Sundsvall, hamnade bakom ett tåg som hade fastnat vilket gjorde att de som skulle vidare med Sthlms-tåget i Sundsvall missade det. Så jag satt i Sundsvall i drygt två timmar innan jag äntligen satt på Sthlms-tåget. Var framme 19.40 och möttes av min pojkvän. Då åkte vi hem till honom och gjorde inte så mycket innan det var dags att sova.

Onsdag:
Jag slappade hela dagen och kollade på film. Ringde även och bokade en träff hos min farmor dagen därpå.

Torsdag:
Åkte till min farmor tack vare vägbeskrivning över sms från min pojkvän. Resan dit tog en timma, först buss sen tunnelbana och sist men inte minst pendeltåg. Så jag var där först vid kl 14 och sedan kom min pojkvän dit och då åt vi middag. Sen åkte vi hem.

Fredag:
På fredagen så gjorde jag ingenting på hela dagen. Eller jo, jag tittade på The Hills. Sen kom min pojkvän hem tidigt och på kvällen kom en av hans kompisar förbi. Så vi drack lite alkoholhaltig dryck och hade det trevligt. Jag drack dock alldeles för mycket.

Lördag:
Vi vaknade trötta efter kvällens bravader och vi kom till slut upp och gick till McDonald's för att äta bakisfrukost. Tills vi insåg att det var barnens dag på McD den dagen. Yay! Eller inte... I alla fall så fick vi i oss frukost och sedan åkte vi in till stan och jag shoppade en ny väska och köpte vatten. Efter vi varit i stan en stund så åkte jag och min pojkvän hem igen och vi åt middag och tittade på The Hills (jag är nog en av de få som fått min pojkvän att bli fast i The Hills).

Söndag:
Sista dagen spenderade vi mest tillsammans. Vi gick en äventyrs-promenad i området där min pojkvän bor, men vi kom inte så långt för det var blank is och då insåg vi att det inte var någon idé så vi vände. När vi kom hem så packade jag ihop alla mina kläder och grejer och sedan åkte vi på ännu ett äventyr - till Arlanda med lokaltrafik = Tunnelbana-pendeltåg-buss. När vi var på Arlanda så stannade min pojkvän där med mig ett tag. Jag checkade in mitt bagage och så gick vi och åt middag på McD. Sen åkte han hem och jag gick till min gate och väntade på flyget. 

Usch, vad jobbigt det var att åka hem! :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0