någonting har hänt med mig

Idag har jag varit och handlat, målat tavelramar som mamma ska ha i köket och så har jag tvättat och hängt tvätt. De som känner mig vet att jag är alldeles för lat/bortskämd för att göra sånt utan att bli bedd om det. Men nu helt plötsligt så har jag börjat ta initiativ och faktiskt inte säga nej varje gång mamma och pappa ber mig göra något för att de egentligen inte har tid.

Jag vet inte vad det är som gör det. Men jag har helt enkelt bara lust till att göra saker och ting som jag inte haft på säkert snart 10 år. Saker som egentligen inte är så roliga, som att städa, tvätta och handla mat helt själv. Men det gör jag och jag tycker efteråt att det känns bra! För nu har jag hjälpt mamma och pappa med någonting och då vet jag att de blir glada och då blir jag glad.

Det kan knappast bero på medicinen tror jag. För den borde inte gett effekt efter 3 veckor bara? Låter lite konstigt när det vanligtvis är 5-6 veckor innan effekten av medicinen visar sig och dessutom brukar man inte märka det själv utan det är ens anhöriga.

Hur som helst så hoppas jag att den här känslan och att jag tar initiativ stannar hos mig under en lååååång tid framöver! Jag fattar inte vilken bubbla jag varit instängd i, i så många år, och jag vill aldrig mer tillbaka.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0