storstadstjejen del 14

Har du missat de andra delarna?
Gå in här för att hitta alla --> LÄNK!



På morgonen vaknar jag och inser att jag måste somnat mitt i filmen och sedan undrar jag var min dator är. För jag ställde inte undan den. Jag kollar nedanför sängen på golvet och där ligger den. Sen kommer jag på att det måste vara mamma som kommit in imorse innan hon åkte till jobbet för att se om jag sov. Det gör hon lite då och då eftersom att jag haft sömnproblem förut och knappt sovit något alls under långa perioder. Men nu har jag inte haft några problem på länge. Men jag antar att hon fortfarande är lite orolig ibland och därför tittar hon in ibland innan hon åker till jobbet. Jag kliver upp ur sängen och rullar upp rullgardinen och slås av solsken i ansiktet. Jag blir bländad men det går över snabbt. Letar reda på några kläder som jag kan ha på mig idag och går ner och gör i ordning frukost. Sedan hör jag hur en bil kör upp på gården och kollar ut genom fönstret för att se vem det är.

Det är en mörkblå Audi och jag kommer genast på vem som äger en sådan. Jakob. Jag springer och öppnar ytterdörren och står och väntar på honom tills han kommer upp på verandan.
- Hej! Jag trodde inte att du skulle komma så tidigt. Men det gör ingenting. Kom in! Säger jag och ler stort mot honom.
Han följer efter mig in till köket och jag frågar om han vill ha något men han tackar nej så jag sätter mig och äter min frukost och vi småpratar lite under tiden. Det blir mycket skratt och leenden och vi får även veta ännu mer om varandra. Sen hör jag hur någon går i trappan och mitt hjärta stannar till lite och Jakob måste sett reaktionen i mina ögon för han ser lite förvirrad ut. Jag inser att jag helt glömt bort Rickard och att han fortfarande är hemma.

- God morgon! Säger Rickard med ganska hög röst och tittar på Jakob och låter lite irriterad.
- God morgon, god morgon. Svarar Jakob med trevlig ton.
Jag svarar inte alls. Rickard presenterar sig och småpratar lite med Jakob under tiden som Rickard sätter igång kaffebryggaren och börjar göra frukost till sig. Det är en väldig kontrast mellan dem eftersom att Rickard låter dryg och irriterad medan Jakob är hur trevlig som helst tillbaka. Vilket jag inte tycker att Rickard förtjänar. Rickard har varit tillsammans med mamma länge och jag har aldrig sett honom sån här. Är han svartsjuk eller?

När jag ätit min frukost så ställer jag in disken i diskmaskinen och vi går upp till mitt rum eftersom att han visat sitt så är det inte mer än rättvist att jag visar mitt. Under tiden som han inspekterar mitt rum och säger att det är väldigt stilrent och fint så planerar vi att åka hem till honom och bada i hans pool eftersom att det är så varmt ute idag. Perfekt tillfälle att fylla på brännan som jag fått genom att sola solarium. Bor man i stan så är det väl oftast där man hänger på vintrarna eftersom att man aldrig får något solljus på sig annars. Jag är inte den som vill vara likblek och se helt förstörd ut utan jag har hellre lite färg och ser lite friskare ut. Så jag packar ner bikini och en handduk i en av mina mindre handväskor.

Väl hemma hos Jakob så känner jag verkligen hur varmt det är och säger att jag ska gå in och byta om till bikini och tänker för mig själv varför jag inte gjorde det hemma. Antar att jag bara ville hemifrån så fort som möjligt. När jag kommer ut till poolen så ser jag att Jakob redan hoppat i och ligger på en badmadrass. Det är först då jag ser hans överkropp utan kläder. Han har en perfekt tränad mage. Inte för mycket och inte för lite. Han är dessutom sådär gyllenbrun och fin i hyn och plötsligt inser jag vad snygg han faktiskt är. Jag hade inte tänkt på det innan. Sen inser jag vad jag har för syn på mig själv och blir genast lite blyg och vill inte riktigt visa mig såhär inför honom. Men jag slår bort tanken och skiter i vad han tycker. Han är ändå inte min pojkvän och jag slår vad om att han inte är särskilt utseendefixerad och kommer att gilla mig ändå. Till slut kliver jag ändå i poolen och gör honom sällskap på en annan madrass bredvid honom. Där ligger vi och pratar om allt möjligt. Allt mellan himmel och jord.



Fortsättningen kommer ...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0