storstadstjejen del 4

Har du missat de tre första delarna? Läs del 1 här, del 2 här och del 3 här.



När jag går upp för trappan och kommer in i huset så möts jag av en trappa som är rakt framför mig och leder till övervåningen, köket till vänster och vardagsrummet till höger. Huset är ljust och öppet och mamma står i hallen och ordnar med skohyllan. Jag behåller mina ballerinaskor på tills vi städat på golvet efter flyttfirman som gått in och ut med sina smutsiga skor.

- Kom, jag ska visa dig. Säger mamma och tar min hand och drar med mig upp för trappan.
När vi kommer upp på övervåningen så finns det ett lite mindre rum till vänster som är fyllt med kontorsgrejer. Direkt till höger ligger mammas och Rickards sovrum och bredvid det ett ganska stort badrum. Längst bort är mitt rum. Ett ganska stort och ljust rum som passar min stil perfekt. Tapeten som jag valt sitter på väggarna, en gräddvit tapet med glänsande och snirklande blomrankor som syns svagt. Min nya stora säng står mot väggen till vänster och mitt skrivbord står mot väggen till höger. Mamma har även ställt in mitt fina sminkbord som är av 1800-tals stil och är målat i vitt. Mina två resväskor står där också som innehåller alla mina saker. Kläderna ligger i kartonger på golvet framför den stora garderoben.

- Jag har städat här inne så du måste ta av dig skorna. Säger mamma och ler mot mig. Hon låter mig ta in allting och går inte för fort fram.
Jag tar av mig skorna och ställer de precis innanför tröskeln på det mörka trägolvet. Jag går in i rummet och sätter mig på sängen som är bäddad och tittar på varje liten detalj i rummet.
- Det är så fint mamma! Jag gillar det verkligen! Säger jag till henne och ler. Jag ser att hon slappnar av lite och oron, över ifall jag skulle gilla det eller inte, släpper från hennes axlar.
- Åh, vad bra gumman! Ditt rum är det enda som är klart för inflyttning redan nu. Jag tänkte att du kanske skulle känna dig mer välkommen då. Jag vet att det här är jobbigt för dig och då ville jag bara göra situationen så lätt för dig som möjligt. Jag är glad att du gillar det. Du ska få vara ifred en stund och kolla runt i huset så du får bekanta dig lite, jag måste hjälpa Rickard att packa upp. Säger mamma och går ut ur mitt rum.



Fortsättningen kommer ...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0