storstadstjejen del 9

Har du missat de första delarna?
Del 1. Del 2. Del 3. Del 4. Del 5. Del 6. Del 7. Del 8.



Jag klär av mig och lägger mig i sängen och ligger och funderar en ganska lång stund. Mest funderar jag på om han kommer komma in till mig och göra något med mig. Mamma sover ju så hon skulle inte märka något. Men jag måste ha somnat mitt i funderingarna för jag vaknar sen på morgonen av att solen lyser in genom mitt fönster. Jag fullkomligt älskar solen så jag blir glad. Alla tankar om gårdagen är som bortblåsta och jag drar på mig min OnePiece för att gå ner till köket och göra en macka eftersom att min mage skriker efter frukost. Men då ser jag honom. Och plötsligt så flyger alla tankarna förbi i mitt huvud igen och det påminner mig om hans beteende igår. Nu när mamma inte är hemma, kommer han bete sig likadant igen då? Jag fick ont i magen igen.

- Har du sovit gott? Frågar Rickard och ler mot mig som om ingenting hade hänt igår.
- Ja, helt okej faktiskt. Trodde att det skulle bli svårt att somna men jag var nog ganska utmattad. Svarar jag och försöker låta så normal som möjligt.
Han säger inget mer utan sätter sig vid köksbordet och dricker sitt kaffe och läser tidningen. Och han verkar vara normal just nu i alla fall. Så jag går och tar fram bröd och pålägg och börjar göra en macka och sätter mig sen mittemot honom vid bordet. Jag försöker att undvika ögonkontakt och stirrar istället ner i bordsskivan när jag äter min macka och hoppas på att jag ser ut att vara i helt andra tankar så att han inte ska prata med mig. Och det gör han inte.

När han druckit upp sitt kaffe lägger han ihop tidningen på bordet och skjuter den mot mig för att jag brukar vilja läsa mitt horoskop på morgonen. Jag öppnar tidningen och letar upp sidan med horoskop och börjar läsa mitt när jag ser i ögonvrån hur han sköljer ur kaffemuggen och ställer in den i diskmaskinen och börjar gå hitåt. Tänker mest att han ska gå förbi mig men han stannar bakom mig och lägger händerna på mina armar och smeker dem ömt. Jag stelnar till. Jag känner hur han böjer sig ner mot mig och viskar till mig.
- Slappna av… viskar han och kysser mig lätt på halsen innan han går därifrån och jag hör hur han går upp till övervåningen. Jag sitter helt stilla i någon minut och jag klarar inte av att äta upp den ynka lilla biten av min macka som var kvar så jag går upp till badrummet för att borsta tänderna och borsta håret.

Väl inne på badrummet så står jag och stirrar mig själv i ögonen under tiden som jag borstar tänderna. Rädsla. Mina ögon skriker av rädsla. Jag förstår ingenting. Återigen så funderar på om jag börjar bli galen. Är han verkligen så attraherande att jag börjar hallucinera om honom? Nej, det låter inte troligt. Eller så är det bara jag som inte vill tro det.
Jag står fortfarande och stirrar mig själv i ögonen och tankarna snurrar i 180 när jag borstar håret. Det tar längre tid än det brukar och plötsligt hör jag hur Rickard knackar på dörren.
- Är du klar snart? Jag tänkte ta en dusch. Hör jag honom säga.
Jag svarar honom inte men av ren reflex så låser jag upp dörren och ska gå ut när han står där. Precis utanför dörren i bar överkropp. Jag krockar nästan med näsan mot hans bröst men jag hinner hejda mig någon centimeter ifrån. Plötsligt så inser jag vad han är på väg att göra.



Fortsättningen kommer ...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0