storstadstjejen del 13

Har du missat de andra delarna?
Del 1. Del 2. Del 3. Del 4. Del 5. Del 6. Del 7. Del 8. Del 9. Del 10. Del 11. Del 12.



Direkt när jag kommer innanför dörren så slås jag av doften av mat. Det luktar gott men min onda mage gör att jag inte känner någon matlust och blir nästan lite äcklad av matlukten.
- Vad kan jag hjälpa till med? Frågar jag Rickard som står vid spisen och rör om i en kastrull när jag kommer in i köket.
- Du kan duka. Tallrikar finns där och besticken vet du ju var de finns. Svarar han och jag tycker att han låter helt normal. Men skenet kan ju bedra som de har gjort tidigare. Tänker inte så mycket mer på det utan tar fram tallrikar, glas och bestick och börjar duka bordet. Samtidigt som jag dukar så funderar jag på om inte Rickard tänker något. Han verkar ju inte ens berörd av det här. I och för sig så är det ju han som beter sig konstigt och det kanske inte är att bete sig konstigt i hans ögon. Han kanske är sjuk i huvudet. Men han måste ju tänka någonting om det här. Undra vad han tänker då isåfall. När jag dukat klart så går jag och sätter mig i soffan i vardagsrummet och går igenom vad det är på teven.

Jag kollar klockan på mobilen och inser att det är över en timma kvar tills mamma kommer hem.
- Varför började du så tidigt med maten? Det är ju länge kvar tills mamma kommer hem. Ropar jag till Rickard och hoppas att han hör mig trots den susande fläkten som han står vid inne i köket.
- För att jag vill att köttet ska vara så mört som möjligt. Det är inte så gott med segt kött. Ropar han tillbaka.
Jag orkar inte svara så jag struntar i det. Istället tittar jag på en film som börjar precis när jag byter kanal. Perfekt. Då går tiden fort under tiden som jag väntar på mamma.
Plötsligt lyser min mobil upp och jag ser att det står nytt meddelande på displayen. Från Jakob.
”Det var trevligt att hänga med dig idag. Hoppas att du vill ses nånting mer. Kanske imorgon?” står det och jag svarar honom.
”Ja, det var jättetrevligt! Och självklart kan vi ses imorgon. Du kan komma förbi då.” svarar jag honom och lägger sedan ifrån mig telefonen och fortsätter att koncentrera mig på filmen. Efter en timma hör jag något som låter som en bil och ser att mamma kör upp på gården. Äntligen! Och Rickard har varit helt normal ända sedan jag kom hem. Har jag drömt allting ändå?

- Hallå! Nu är jag hemma! Utbrister mamma med ett stort leende när hon kommer innanför dörren.
- Precis i rätt tid till middagen. Säger Rickard och möter henne i hallen och ger henne en kyss.
Jag får nästan kväljningar. Jag går och sätter mig vid middagsbordet och försöker få i mig någonting istället för ingenting. Även om det går trögt på grund av all förvirring så får jag ändå i mig hyfsat med middag. Mamma berättar om sin dag på nya jobbet och hur trevliga alla var där och sedan börjar hon och Rickard prata om någonting som jag inte hör för att jag sitter och stirrar på en fläck i bordet samtidigt som jag tar tugga för tugga.

Efter middagen går jag upp till kontoret och startar vårat modem så vi har internet. Förstår inte hur jag har överlevt i två dagar utan det. I och för sig så är det sommar och då har jag inte samma behov av det eftersom att jag hellre är ute i solen och har roligt istället. Sedan går jag in till mitt rum och sätter mig i sängen med datorn och läser lite bloggar, bloggar själv, kollar Facebook och laddar hem en ny film. Olaglig som jag är. Efter några timmar går jag och borstar tänderna och lägger mig i sängen och ser film på datorn tills jag somnar.



Fortsättningen kommer ...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theperfectlife

Jag är en tjej som är inne på sitt 18e levnadsår. Den här bloggen skapade jag för att få skriva av mig, få skriva om saker som jag måste få skriva ut för att må bättre inombords. Det jag skriver om är mitt liv, mina känslor, mina tankar och mina problem.

RSS 2.0